Oldalak

2011. május 27., péntek

Túrós eperfalatkák

Tegnap Halmiba voltam és magam szedte eperrel jöttem haza.
Nagyon megörültem amikor a Szatmári"FRISS ÚJSÁG"-ban találtam ezt az innyecséget:
Hozzávalók:22 db közepes szem eper,kb.25 kisebb mentalevél,25 dkg túró,1 ek tejföl,2 cs vaníliás cukor,5 dkg búzadara.A tölteléket előző nap elkészítjük:a túrót sűrű lyukú szűrőn áttörjük.Hozzáadjuk a vaníliás cukrot + 1-2 ek cukrot,a tejfölt..A megmosott és kicsumázott epreket turmixban pépesítjük.Ezt is a túróhoz keverjük.Mehet bele a búzadara és a finomra vágott mentalevelek.Az egészet alaposan összedolgozzuk és lefóliázva hűtőbe tesszük.Másnap az eprek csumás részét egyenesen levágjuk.Az így megmaradt eperből még agy fél centi vastag karikát vágunk.Ez lesz a falatka talpa,vagyis ezen ül a túrógombóc.Az epertalpakat a kínáló tálra rendezzük.A hűtőhideg túrómasszából diónyi golyócskákat formálunk"kb. 15 lesz a fenti mennyiségből",ráültetjük az epertalpakra.Midegyik falatka kap egy eperkalapot.Fogpiszkálóra tűzzűk a mentaleveleket és átszúrjuk vele a falatkákat.
Jó étvágyat!

4 megjegyzés:

  1. Hmmm....... nagyon jól hangzik! :)

    VálaszTörlés
  2. Orvendek , hogy idetalaltam, Ilona jovoltabol!

    VálaszTörlés
  3. Az eperrel most más terv volt,de szemet gyönyörködtető,csak sajnos nem tudom áttenni a mobilomról.
    Egy nagyon fincsi almás habost sütöttem. A déli órában leírom,nagyon egyszerű és más gyümölccsel is készíthető.
    Kedves Iri üdvözöllek!

    VálaszTörlés
  4. Biztos nagyon finom édesség! :)

    VálaszTörlés