Oldalak

2011. december 3., szombat

Parfé szelet

Egy jól sikerült parfé szeletet készítettem vasárnapra. Hamar elkészült .
Hozzávalók :
 6 tojás , 14 dkg cukor, 10 csapott ek liszt, 1 sütőpor.
A  krémhez :
25 dkg vaj (ráma margarin) , 20 dkg porcukor ,2 kk neszkávé , 5 dkg pörkölt darált dió(lehet darabos is) , reszelt keserű csoki , 2 tojás sárgája .
A krémre csokimáz (én csak reszelt csokit tettem) .
 Elkészítés:
 A tojások fehérjét kemény habbá verjük és félre tesszük ,
A tojás sárgákat a cukorral habosra keverjük , hozzá adjuk a sütőporral elkevert lisztet , majd végül lazán a tojások keményre vert habját.
Sütő papírral bélelt közép méretű tepsibe tesszük , majd előmelegített sütőben sütjük.(Tű próba)
 A krémhez a vajat a porcukorral habosra keverjük , hozzáadjuk a többi anyagot legvégül a tojás sárgákat .
A kihűlt tészta tetejére jön a krém erre a csoki reszelék vagy csokimáz .
   Kitűnő a süti ! Jó étvágyat !


Jel magyarázat : ek=evő kanál , kk = kávés kanál .

1 megjegyzés:

  1. Valóban finom volt ez a süti is, rugalmas szép sárga volt, de igazából kifelejtettem a tésztájából a diót 14 deka darált diót.
    Az elmúlt hét végén így sütöttem meg és nagyon finom volt.

    VálaszTörlés