Oldalak

2011. június 15., szerda

Haza vár most is

Turmezei Erzsébet verse

Megint haza indulok nemsokára
Nagy, néma csend borul a kis szobára.
Üres, kihalt lett, az ajtaja zárt.
Nincs már ott, aki eddig haza várt.

Békülten kimondom:Elköltözött.
Nem lakik többé az élők között.

Ó, hogy várt mindig, milyen nehezen!
Szorongva leste, mikor érkezem.
S egyszer csak elébe léptem,
Hogy felragyogott az a kedves kék szem!
Pedig szolgálatom hívó szavára
Én olyan gyakran hagytam őt magára,

És neki úgy fájt minden búcsúvétel:
Körül tipegett anyai féltéssel...
Amíg csomagoltam és rendezgettem
Szeme kísért...csendesen ült mellettem
s bele sűrítve szóba annyit mondott!
  Azután...egyszer ő is útra kelt.
Végső tekintetével átölelt,
És indult...hangtalanul, csendesen.
Elment! Elment! Hiába keresem.

Ő utazott el!-ismételgetem:
Tudta, hogy örök hajlék hívja fenn
És most, előre ment és haza vár,
Csak egy kevés idő van hátra már,
S ha véget érnek próbák,földi harcok
Megint meglátom azt a kekves arcot
Ott, ahol többé nem kell búcsút venni-

Kicsiny szobánk most csendesen fogad,
De csendje is tud drága titkokat...
Hogy várt mindeddig....
hogyne várna  rám:
Haza vár most is az ÉDESANYÁM.

5 megjegyzés:

  1. Örömmel írtam le ezt a verset, Fülöp Irma néni emlékére.
    Erzsike.

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szep ez a vers,sokat szavalta Irma neni.
    Most mar en is sokat gondolok ra, engem is var anyukam.
    Koszi Erzsike

    VálaszTörlés
  3. Erzsike! nagyon arva ez a blog...mar varom, hogy gyere haza:)) Jo hosszu szabadsagotok van, lesz miro irjal!
    Ica

    VálaszTörlés
  4. Ma jöttünk meg drága Ica, köszönöm, hogy hiányoztam neked ti is nekem!

    VálaszTörlés
  5. Tegnap szavalta el egy kedves ismerősöm ezt a verset az anyukám temetésén. Akkor döbbentem rá,hogy a földi hajlékba soha senki nem vár többé úgy, mint az én drága édesanyám várt rám. Köszönöm hogy itt ràtalaltam a versre.

    VálaszTörlés